2018.04.13.  9:30     Szársomlyó

Itt egy "PÁR" beszámolót olvashatnak.

Az osztálykirándulás

2018.04.13 péntek

Ezen a napon elindultunk a Szársomlyó felé a biciklijeinkkel. Út közben az egyik falun mentünk keresztül, amikor elkezdett követni minket egy kutya. Szegény elég nyúzottas, de elképesztően energikus és kitartó volt. Ki tudja miért, de elneveztük Zsacskónak. Feljött velünk a Szársomlyói szoborparkhoz, ahonnan feltúráztunk a hegy legeslegtetejére. Nagyon fárasztó volt, mert közben figyelni kellett arra, amit a túravezető mondott. (néha elég unalmas volt). Lefele a hegyről sokkal könnyebb volt, de még vissza kellett bicikliznünk Siklósra. Már minden izmom fájt és még vissza volt az út hazáig. Csak az járt a fejemben, hogy vajon csak én érzek így? Elindultunk vissza a suli felé. Az út gyorsan el ment. Amikor begurultunk a tornacsarnok elé, mindenki elköszönt egymástól. Az osztályfőnökünk: Zelefai Tamás, megköszönte nekünk, hogy eljöttünk és kellemes hétvégét kívánt nekünk. Bár nagyon fáradt voltam, egy boldog élménnyel lettem gazdagabb ezen a napon.

Készítette: Fromberger Dorka

A kirándulás

Pénteken (Április 13) nagy volt az izgalom, mivel tudtuk, hogy kirándulni megyünk. Előző hét pénteken az osztályfőnökünk (Zelefai Tamás) felajánlott nekünk 6 kirándulási lehetőséget. Az osztály döntött, a Szársomlyóra megyünk komplex túrára. Komplex, mivel biciklivel megyünk, aztán megmásszuk a Szársomlyót, és vissza biciklizünk. Odaértem a sulihoz, lezártam a biciklim, miután ezzel megvoltam, bementem. Szünetben még beszélgettünk a kirándulásról, és s szerintünk fontos dolgokról. Első óránk osztályfőnöki, és amikor becsöngettek, mindenki a helyére ment. Tamás bácsi szólt, hogy vigyük hátra a bicikliket a műfüveshez, és megnézi őket, hogy nehogy valamelyikkel baj legyen útközben. Szerencsére mindenkinek a biciklije rendben volt. Ekkor még jött egy hittanóra, aztán amikor vége volt, mindenki megindult a táskájával együtt a biciklijéért. Amikor megvoltunk, Tamás bácsi kiosztott egy- két fényvisszaverő mellényt annak, aki elől vagy hátul megy. Miután ezzel megvoltunk, és mindenki megtalálta a biciklijét és elhelyezkedett, már indulhattunk is. Elindultunk, és csak tekertünk. Az egyik faluban egy kutyus elkezdett minket követni. Ő elöl futott a fiúkkal, de mi lányok elfáradtunk, és leszálltunk a bicikliről és toltuk tovább. Amikor odaértünk, akkor még fel kellett volna tekerni a szobor parkig. Egy nagyon picit tekertünk, de aztán a lányok (és most már egypár fiú is...) leszálltunk, és toltuk. Amikor felértünk a szoborparkba, örültünk, hogy egy kicsit pihenhetünk. Rögtön ledobtuk a biciklijeinket, és csapott-papot otthagyva rohantunk, hogy leülhessünk árnyékba. Amikor leültünk elkezdtünk enni. Voltak aki megitatták a kutyát, ettek, mint mi, vagy egyszerűen csak örültek, hogy pihenhetnek. Egy kis idő múlva szólt Tamás bácsi, hogy menjünk el és fizessük ki a pénzt, hogy felmehessünk a Szársomlyóra. Aztán a túravezetőnk mesélt nekünk egy kicsit erről a vidékről. Aztán mondta, hogy indulhatunk. Többször megálltunk, és beszélgettünk egy-két növényről, vagy pihentünk egy kicsit. Volt olyan is, hogy poénból azt tervezgettük, leugrunk a Szársomlyóról... Szerencsére ez nem következett be, és mindenki épségben leért. Fáradtan és csapzottan, leültünk egy kicsit megint pihenni. Aztán megitattuk a kutyát aki még mindig velünk tartott, és enni is adtunk neki. Egy idő után nagyon megszerettük, és mondtuk Tamás bácsinak, hogy ő lesz az osztály kabalája. Zacsi. Így neveztük el. Aztán visszatekertünk a sulihoz, de a kutya még mindig velünk volt... Ilyen, és ehhez hasonló kérdések záporoztak. Amikor elindultam, egy nagyon kicsit jött utánam, aztán elment. Szóval senki se vitte haza. Szerintem ez a kirándulás jó volt, de akkor lett volna tökéletes, ha az egész osztály velünk tart... Majd talán máskor.

Készítette: Kauder Aida

2018 április 13. -án pénteken reggel 9:30-kor indultunk. Le ellenőrzött biciklikkel indult a túra. Az osztály létszámhoz képest kevesen voltunk 19-en a 32-ből ez a túra egy szavazással dőlt el egy komplex túra először biciklivel a szársomlyói szoborparkig onnan fel a hegyre. A túra vezető sokat beszélt ezért lehettet pihenni. A végé már mindenki nagyon elfáradt, de túra vezető megszívatott minket mert adott egy növény hogy rágjuk meg és dörzsöljük a nyelvünkhöz és egy kis idő múlva úgy csípett hogy egyből kiköptük. Utunkon egy kis kutya is követtet minket adtunk neki inni enni. Haza is kísért minket de vissza vittük ahonnan jött. Én nagyon élveztem pont jó volt minden.

Készítette: Torma Attila Benjámin

A kirándulás

2018. 04. péntek 13.-án, a második óra után, már mindenki biciklivel várakozott a suli előtt. Az úti cél a Szársomlyó csúcsa volt. A terv az volt, hogy a szoborparkig megyünk biciklivel, és onnantól gyalog hódítjuk meg a csúcsot. Kísérőtanárként az osztályfőnökünk, Zelefai Tamás, és iskolánk egy másik testnevelő tanára, Fekete Tamás jött velünk. Saját véleményem szerint ez a komplex túra, kissé fárasztó volt, de végül megérte, mert a kilátás a hegy tetejéről, káprázatos volt, na meg persze a társaság is dobott a hangulaton. A túra során egy potyautast is felvettünk, ugyanis még odafelé a bicikliúton egy kistermetű kutya csatlakozott nem kis társaságunkhoz. A kutyus végül a "Zacsi" nevet kapta tőlünk. Azóta nagyon sokat emlegetjük a kutyát, aki a Szársomjó csúcsáig hűségesen követett, majd az iskoláig kísért minket. Összességében én rengeteget nevettem, és nagyon jól éreztem magamat a kiránduláson, és ezt az élményt reményeim szerint semmi sem törli ki az emlékezetemből.

Készítette: Szentgyörgyi Hanga

A kirándulásról

Egy pénteki napon (pontosan április 13.-án) elmentünk kirándulni a Szársomlyóra. Komplex túra volt. Biciklivel elmentünk a szoborparkig, majd onnan fel a hegyre gyalog. Mikor biciklivel éppen Nagyharsányon mentünk át csatlakozott hozzánk egy kutyus akit elneveztünk Zacsinak. Eljött velünk egészen fel a hegyig, majd vissza a sulihoz Siklósra. A túra nagyon érdekes volt. A túravezető bácsi nagyon érdekes dolgokat mesélt. Láttunk szép virágokat és növényket. Fárasztó túra volt, de nagyon jó. Aki nem volt ott azt nagyon sajnálom. Nagyon jó volt nekem tetszett a túra.

Készítette: Hoffmann Gréta

Kirándulás

Egy péntek 13.-án, BABONÁS napon elmentünk kirándulni.

Biciklivel mentünk egészen a Szársomlyói hegyig, aztán felmentünk a hegyre. Egész végig követett minket egy kutyus akit Zacsinak neveztünk el. Természetesen ő is nagyon elfáradt velünk együtt, ezét megitattuk vízzel meg is etettük szalámival amiket a szendvicseinkből szedtünk ki. Egészen hazáig követett minket. Egész végig azon nevettünk, hogy sokszor a kutya jobban bírta mint a mint mi. Ő lett a mi osztálykutyánk.

Nagyon jó, vicces, élménnyel teli, szórakoztató, kicsit szerencsétlen volt a mi kis kirándulásunk.

Készítette: Létai Bíbor

A Szársomlyói kirándulás

A Szársomlyói kirándulás 2018. április 13-án volt, 9:30-kor indultunk. Biciklivel átmentünk Siklóson aztán Nagytótfalun meg Kisharsányon és utoljára Nagyharsányon és oda értünk a Szoborparkba. Amikor mentünk át Nagyharsányon akkor elkezdett minket követni egy kutya követett a Szoborparkig, fel a hegyen meg le a hegyen is és Siklósig követett minket. Felfele 1 óra volt az út. A hegyen egy túravezetővel mentünk fel a hegyre és volt egy növény, amit szét kellet rágni aztán, pedig elkellet dörszölni a fogankun és elkezdett csípni. Azért kezdet el csípni, mert a kis tüskék beleragadtak a nyelvünkben. Lefele a hegyről egy erdősebb részen mentünk. A lefele út kb. 50 perc volt. Lent Szoborparknál pihentünk fél órát. Haza fele gyorsabban mentünk mint oda fele.